Boşanmada Maddi ve Manevi tazminat

BOŞANMADA MADDİ VE MANEVİ TAZMİNAT

Boşanmanın sonuçlarından bir tanesi de tazminattır. Tazminat, bir kişinin uğradığı zararın giderilmesi olarak tanımlanabilir.

•Boşanma davasında maddi ve manevi tazminat, Türk Medeni Kanunu madde 174’te düzenlenmiştir:
‘’ Mevcut veya beklenen menfaatleri boşanma yüzünden zedelenen kusursuz veya daha az kusurlu taraf, kusurlu taraftan uygun bir maddî tazminat isteyebilir.
Boşanmaya sebep olan olaylar yüzünden kişilik hakkı saldırıya uğrayan taraf, kusurlu olan diğer taraftan manevî tazminat olarak uygun miktarda bir para ödenmesini isteyebilir’’

Bu hükme göre maddi ve manevi tazminat istenebilmesi için birtakım şartlar aranmaktadır.
Maddi tazminatın şartları:
Maddi tazminat isteyen eşin boşanmada hiç kusurunun bulunmaması ya da daha az kusurlu olması gerekir.
►Davalı taraf kusurlu olmalıdır
►Davacının mevcut ya da beklenen bir menfaati boşanma sebebiyle zedelenmiş olmalıdır

Manevi tazminatın şartları:
►Davalı kusurlu olmalı ve davacının kusuru davalının kusurundan ağır olmamalıdır
►Davacının kişilik hakkı zedelenmiş olmalıdır

•Davacının kusuru, TBK 52’ye göre indirim sebebi sayılır.

•Maddi ve manevi tazminat davaları, boşanma davasıyla birlikte açılabildiği gibi ayrı bir davayla da açılabilir. Boşanma kararının kesinleşmesinden itibaren bir yıllık zamanaşımı süresine tabidir.
Maddi ve manevi tazminat davaları, aile mahkemelerinde görülür. Eğer söz konusu yerde aile mahkemesi yoksa aile mahkemesi sıfatıyla asliye hukuk mahkemeleri davayı görecektir.

•Boşanma Davası
•Boşanma Davaları Ne Kadar Sürer?
•Boşanma-VELAYET
•Anlaşmalı Boşanma İle Çekişmeli Boşanma Arasındaki Fark